Pages

Monday, January 17, 2011

Fatin Liyana dalam Metro hari ni?

tadi masa dekat kantin, kawan-kawan aku dok bace la metro hari ni bartarikh 18.01.2011. aku x ambik port sangat sebab malas hehe. tetiba sorang kawan aku ni cakap  "eh macam fatin liyana". aku apelagi tengok la. sekali tengok macam bukan, 2 kali tengok memang fatin liyana pong! so macam biasa ake snap la nak bagi bukti kat korang. nanti korang cakap aku menipu pulak.

gambar die masuk dalam ruangan cerpen. alah, macam orang letak gambar randomly untuk tarik perhatian orang supaya bace cerpen tu la. nak tengok? nahh!








tu diaaaa. rasennye die ambik pic ni dari pic yang ini :





pic credit to sis Fatin Liyana.


& aku compare kann. & tadaaaaa!




sama kan??


kalu aku la mesti aku happy sebab masuk paper. dalam bahagian cerpen pon jadi la. HAHAHA! nak jugak rase pemes kejap. tapi akak fatin ni memang dah famous pon especially dalam kalangan bloggers. luar daripada blog haku x taw la kan pemes ke idak. tapi yang aku taw kat UNPAD which U die study, die memang pemes sebab bff aku study sane jugak so aku taw la. hoho :P


p/s : aku harap kak Fatin liyana bace blog haku. pehh, harapan menggunung!



Sunday, January 16, 2011

Kak Ayun Ayunar follow blog aku ! *pengsan*

OOHH EMM JAYYY! *gaya maria elena

hati ini sangat gumbira! hikhik. ok, bace tajuk pon dah taw kenape. K. AYUN FOLLOW BLOG HAKU! oh emm jayyy! excited terlebeh pulak. kikiki. rase macamm rase macammm nak pengsann! terlampau excited. kaw ade? *tipikal question. 

sebab ape aku suka? sebab k.ayun ni pemes, tuh sebabnye. x sangka orang pemes macam k.ayun follow blog picisan aku. yela, hampir semua bloggers kenal k.ayun ni especially perempuan yang gilakan innersss & shawlssss. hehe.

so korang boleh tengok vlog aku pasal inner ayunar ni dekat entry sebelum ni okeh! sumpah-klu-korang-xbeli-korang-orang-paling-rugi!




sila jeles! hihik~



kite suke jugak! heeeee



thax yah k.ayun sebab follow blog kitewww. kitewww terharuwww. hew hew hew~ ok annoying. stop it!


toodles!



Monday, January 03, 2011

Welcome to the Degree year !

Alhamdulillah alhamdulillah all praises to Allah, all praises to Allah~ *mood bersyukur.

yeah, da 2 hari kelas start. tapi xda class pon. ade taklimat for degree macam orientasi jugak lah kan. & taklimat tuh sangat la bosan sampai tadi dengan selamber nye aku balik bilik dan tido, hekhekkk~ mane x nye, setan da bergayut kat mate aku ni sampai nak bukak pon x boleh. berat je -.-'

ni pic semalam. harini xda sebab malas.



beloved friends.



i love love love pink !


terasa macam cik epal. erkkkk~



pagi pakai ribbon kat atas kepala.


petang pakai kat bahu & da malas nak pakai lens balik.


so sekarang tengah freeeeee. esok bermulalah kelas pertama dengan barisan lecturer yang sangat digeruni. erkkk! takott, x bersedia langsung okeh. Ya Allah, mintak dipermudahkan segala urusan dalam kelas untuk esok, amin~

Wednesday, December 15, 2010

Recipe : Orange Sponge Cake.

yeay! nak kongsi resipi kek lagik. tapi resipi kek kali ni sonang ja daripada sebelum ni. tapi xpe, tetap nak share jugak sebab ni resipi atok aku. heee. kan harituh die duduk rumah aku for a week ++. then, die tengok aku rajin baking *rajin ke? so, last monday die datang lagi with my aunts sebab semata-mata nak ajar aku buat kek oren die. hoho. sampai macam tu skali. lalala~

soo, lets begin.

ingredients:
250 gm butter
250 gm gula
250 gm tepung gandum
2 tablespoon baking powder
1 tablespoon esen vanila
8 biji telur
2 biji buah oren

cara-cara:

1. mix gula & butter sampai jadi kaler putih. selagi x putih selagi tu jangan berhenti.
2. grate kulit oren dan campurkan ke dalam tepung gandum.
3. masukkan telur dalam mixer tadi. tunggu sampai sebati.
4. masukkan tepung gandum bersame kulit oren tadi sikit-sikit.
5. masukkan baking powder & esen vanila.
6. mix sampai sebati.
7. bakar dalam oven pada suhu 150 degree selama sejam.



butter + sugar



mix sampai jadi putih. macam ni :



selagi x putih jangan masukkan telur taw. nanti x jadi pulak. *pesanan penaja



tengok la betapa tekunnya my grandpa ni. huehue :)



ready to bake!



taraaaa! ehh, tadi petak ni bulat pulak! magic!
 heh heh, actually aku buat 2 kek, bulat & petak.



dalamnye sangat lembut taww. u all should try.


selamat mencuba u all~