Pages

Saturday, September 03, 2016

TTC

assalamualaikum my lovely readers (ada lg ke?) LOL. whoever reading this, welcome2 to my blog. after a longggggggggggggggg hiatus. ya know, actually i've been wanting to write in my blog for quite some time, but serunya x sampai. baru berniat je kahkah! ahh kau, sapa je yang ambik pedulik pasal blog kau ni lagi. zaman kegemilangan dah lama berlalu. and sometimes i think blogging is just not relevant anymore nowadays no? but i notice that famous blogger still write in their blog and people still waiting for their posts. lainlah blogger sendu macam yours truly ni. hee ok sudah2 la merapu. back to the title please!

TTC - what's that? before i got married and even after i got married also lah, i've no idea about this term. TTC? what? who's that pokemon? TTC stands for trying to conceive. maksudnya dalam bm berusaha/ikhtiar utk dapatkan anak- bg yg susah pregnant mcm aku. macam2 la kau bleh buat dalam tempoh TTC ni. antaranya - makanan seimbang, exercise, ambik appropriate supplement/jamu/ makanan sunnah, berurut dan etc etc.

macam aku yg malas nk exercise, aku just ikhtiar ambik jamu & makanan sunnah & berurut je. balance diet memang aku x amalkan sebabnyaaa x rajin kahkahkah! exercise pon x rajin jugak la maklumlaaa suami jauhhh. kalau ada suami kat sebelah bleh la exercise sama2. hahaha alasan orang malas camnilah.

pasal berurut ni aku rasa wajib la pergi. kita x boleh nk mengharap kat ubat doktor je. mostly doktor akan bagi ubat untuk selesaikan masalah je, bukan menyembuhkan. bukan aku nak cakap doktor ni x bagus, tp kita kene ikhtiar cara lain jugak. pehe dop?

actually dah lamaa aku berniat nak pegi urut tp selalu x kesampaian. niat je la mampu kahkah! then satu hari aku nak beli kucing kat rumah pakcik ni. dapat no phone kat mudah.my. sooo pegi la aku ke rumah beliau pada hari pagi sabtu yg hening. thenn, sembang punya sembang pakcik ni cakap isteri dia iaitu kak maya bleh berurut untuk org yg susah mengandung. aku pon ape lagi. terus buat appointment untuk berurut dgn dia esoknya. ni org kata sambil menyelam minum air. kucing dapat, berurut pon dapat :D actually ada lagi 1 kisah yg aku nak story pasal tips2 yg kak maya bgtau aku. tunggu next entry nah.

ok then pemakanan jamu. yasss u should take jamu kalau nak senang pregnant. not only for pregnancy tp for your health also lah. ada macam2 produk jamu yg korang boleh try. macam aku, aku consume jamu susuk dara (JSD). i think u guys tau kot JSD ni? xtau boleh google. tapi now i've stop makan jamu JSD & makan jamu kak maya bagi original from negara seberang. buat sendiri katanya. yass, kak maya org Indon ye. baru 4 hari aku consume jamu ni, any feedback i'll write later ya.

pasal makanan sunnah ni, aku consume pati delima gulsan. sangat2 baguss utk kita perempuan ni. kalau tengah pregnant, makan la pati delima, sgt banyak manfaat. anak dara pon boleh makan, utk kesihatan dalaman jugak. makanan sunnah yg lain macam kurma, habbatus sauda & madu pon bleh consume xde masalah pon kalau nk campur2. try it guys, ya'll will love them.

ok i think takat tu je la perkongsian ni. harap memberi manfaat la ye. x banyak sikit pon jadi la. next post i'll write some tips for us ladies.

assalamualaikum


1 comment:

Anonymous said...

Single ke? Ciannn.... contact i okay. Love u.
017-4502767
https://ibb.co/b70xpV3
Linked In : https://my.linkedin.com/in/mohamad-zuhairi-c-a-m-4a5744107
FB : https://m.facebook.com/profile.php?id=100000429168184
Insta : @zuhairizani
Twitter : @zuhairizani