Pages

Sunday, November 25, 2012

Makeup Pengantin

assalamualaikum..

aku ditanggungjawabkan untuk mekap sepupu aku mase nikah and bersanding + bertandang sekali. at first aku macam oke je. sebab aku dah biasa main mekap mekap ni. tapi bila pikir-pikir balik, alahai, nervous pulok. yelah, takut x menepati citarasa. pengantin mesti lah nak nampak cantik masa hari bahagia dia betoi x? so takot lah kalau mekap x cantik uhuhu.

so what i did was i prepared a little bit before the ceremony. i bought a few brushes sebab brush yang aku ade x brapa elok sangat. i even bought a naturactor at only RM35. and it's original ok. score! and also some foundation sponge and lip gloss. and also watch a gazillion makeup videos on youtube! yelah, i have to know in depth about the correct techniques of applying makeup ya know. how to do smokey eyes, how to contour and stuffs like that. most of the time i watched natural makeup for brides videos because my cousin requested on natural makeup.







dalam proses ^^



so on the solemnization night, tiba-tiba rasa confident sebab my cousin memang letak sepenuh kepercayaan kat aku untuk cantikkan die. wahh gitu. Alhamdulillah senang sangat nak mekap die sebab kulit licin/flawless & pipi memang natural merah so x payah letak blusher tebal sangat.

and hasilnya... jeng jeng jengggg~~


before-after




natural bride's makeup.

so, amacam? ok x agak-agak? aku sendiri tengok macam ok je la. nak kate cantik sangat tu x la. masih banyak yang perlu diperbaiki. and esoknya makeup bersanding still guna makeup yang same sebab pengantin xnak mekap galak-galak sangat nanti laki die marah. hahaha. 

aku macam nak buat job mekap, tapi yela still banyak yang perlu aku perbaiki. banyak yang perlu aku practice. practice makes perfect kann! tapi ade ke orang yang hire aku ni? huhuu.




No comments: