Pages

Tuesday, December 31, 2013

Pengalaman dlm Biz Kaaching.

assalamualaikum

ok, aku nak share sikit la kat sini pasal pengalaman aku sepanjang sebulan lebih join biz kaaching ni. emm, ramai orang bila diberitahu perlu cari orang untuk dapat bonus, ramai yang cepat melatah. dorang cakap 'eh, x reti la nk cari2 orang ni' 'malas lah' 'kalau bab cari orang ni memang x boleh blah la' ok, kebanyakannya cakap macam tu.

nak tau x, kalau nak berjaya, xkan ade satu alasan pon yang boleh halang kita dari berjaya. now, tell me, perniagaan mane yang x perlukan orang? perniagaan mana yang x perlukan pembeli? kalau satu2 perniagaan tu xda orang or pembeli, alamt bankrap la kan. so, semua perniagaan perlukan orang untuk terus maju. jual nasik lemak ke, tudung ke, sayur ke semua perlukan orang untuk untung, betul?

aku ni dulu, sebelum join biz ni, ade RM 300 je dalam bank, tu lah last duit aku. tapi aku berani labur dekat biz ni sebab aku percaya biz ni boleh buat duit. dan sekarang alhamdulillah dari RM300 tu dah jadi RM 3000 ++ sape nak bagi RM3000 dalam masa sebulan lebih? tapi dengan syarat kene bekerja and berusaha la ke arah tu.

aku pon pelik, ramai sangat yang tanya pasal biz ni, bila aku explain dgn lebih detail, terus x berminat. dari sini aku buat kesimpulan yang dorang yang tanya ni berminat untuk tengok duit je, tapi untuk berusaha ke arah tu, dorang x minat dah. kenapa? tapi aku memang salute pada orang yang nak ubah diri depa dari segi kewangan, nak rasa pegang duit hasil usaha sendiri. xnak mintak duit parents dah. siyes aku memang salute pada derang. and dorang ni dah jadi biz partners aku dah.

seriously, sebelum join biz kaaching ni, aku x reti langsung berbisnes. sebelum ni penah try berbisnes tp x penah menjadi. huhu. so, bila dah join biz ni, mata and minda aku dah terbukak luas untuk belajar lebih dalam pasal bisnes. biz kaaching ni dah ajar aku untuk banyak2 bersabar and bersyukur. bukan sebelum ni x reti bersabar n bersyukur, tapi lepas join biz ni, dua2 benda ni lagi bertambah lah. and lagi satu, kene sentiasa positif.

and jangan la ade perasaan dengki kat kawan2 bila depa dapat lebih dari kita. percaya lah rezeki Allah tu luas, kat mana2 pon ade. and ade orang rezeki datang cepat, ade orang lambat, kita kena sabar je banyak2. wahh, macam ceramah motivasi pulak. ehehe

and kalau korang rasa nak join biz ni, jangan was2 lagi. terus je join. sebab kalau x join tu la yang rugi :)

kalau rasa memang nak join tu, jangan segan silu contact aku ye. aku akan cuba explain dekat korang sebaik-baiknya ye 0175293489



No comments: